Tuesday, March 10, 2009

Kattungar <3

såå, dagen började ungefär såhär igår då: Jag vaknar, findus kommer och lägger sig bredvid mig under täcket FASTÄN Cola är där. Findus är jättegosig, så nånting måste vara fel. O_O Kort därefter kommer matilda och vi hänger lite, sen kommer agnes och lina och vi hänger och har roligt allihopa. Findus blir mer och mer gosig och till slut så ligger både hon och cola och slickar på varandras huvuden! O_O Aldrig i livet att det nånsin skulle hända ifall nånting inte var på g. och ex antal timmar sen (ungefär vid elva på kvällen haha) så kommer det kattungar ^______^ Två stycken tigrar blev det, allt som allt. Vi vakade över katten ungefär hela natten, jag gick och la mig vid 6 :o Sen nu idag vid 4 ungefär så får hon en till unge! en svart den här gången, och denna var mycket större än de andra två småttingarna.. Men tyvärr så överlevde den inte av någon anledning. ;____; Så för ett litet tag sen så begravde mamma och jag den på gården, bredvid syrenträdet. Jag bestämde att vi skulle plantera en ros där sen..
Alltså, jag brukar inte bli så sentimental över såna här saker men liksom.. Vi såg den födas, vi såg liv i den och hur det sakta försvann från den. Ett liv dog. Den var så liten och så fin och söt och allting ju.. varför var den tvungen att dö?! *ledsen* Den kommer aldrig nånsin komma tillbaka, aldrig. Vi kommer aldrig få kunna se den ta sina första steg, öppna sina ögon, höra dens första jamande.. Aldrig få se den springa i gräset på landet på sommarn eller ligga och lata sig på fönsterbrädan, busa med sina syskon.. alltså..

No comments:

Post a Comment