Tuesday, September 01, 2009

Hotell och Värdskap

så har man ändrat sig, igen. >_< Jag blir knäpp på migsjälv, släng mig i en tunna och skeppa iväg mig nånstans -.- Jag ringde och frågade om det fanns plats på Hotell och Värdskapprogrammet men icke. Det var jättefullt sa han. Och det jag går är sämre än det andra, och man läser bättre grejer på hotellgrejet. Men då har jag ju ändå kommit tillbaka in i servicebranchen vilket jag inte ville (eller???)
Men okej, jag kanske har en ny plan = skiter i skolan, for now.
Jag blir au pair ett tag istället. Får lite arbetslivserfarenhet, och bara vanlig livserfarenhet vilket skulle kunna sitta mig fint.
Och arbetslivserfarenhet behövde jag för att komma in på psykologutbildningen. Men vill jag bli det då? (GAH!!) Men, om jag ändå ska strunta i skolan just nu och satsa på au pair istället så behöver jag inte bry mig om det just nu ändå. Vilket känns bra :)
Då är det väl bara att lägga fram det här på något bra sätt för mamma så hon tycker att det är bra och inte dåligt. = inte skäll.

Gör jag rätt då?

3 comments:

  1. gör vad du känner för, om du inte trivs ska du inte behöva tvinga dig till något, som att plugga till exempel. Prova på saker och lev livet :D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Vi sitter i samma båt (tror jag). Jag vet inte riktigt heller vad jag vill göra. :-(

    ReplyDelete