Monday, August 25, 2008

"Glöm mig, jag vill inte veta av lögnare" och "Du kommer ångra dig" vad sjutton?

hörre du, nu får du faktiskt ta och ge dig
om det är någon som behöver ett uppvaknande så är det för sjutton du. vad håller du på med niclas? Varför beter du dig såhär mot mig? Vill du veta vad det är som gör att jag mår dåligt? det är DU, och inget annat. För att du gör såhär emot mig, därför mår jag dåligt. Hur kan du göra såhär, hur har du samvete till att bete dig såhär? Du älskar mig oändligt mycket säger du? Du är där för mig när jag behöver dig? Öppna ögonen lille man, älskar man någon gör man inte så här. Eller vad tycker du? Är det så en förälskad man ska bete sig till den han älskar? Uppenbarligen har du bara en sak i huvudet och det är att ha tillbaka mig, till vilket pris som helst. Även om det är DU själv som bryter ner mig till botten. Jag har redan varit där en gång för två år sen, och sen är det du, av alla människor, som tar mig tillbaka dit. Du, som älskar mig. Hör du inte hur psykat sjukt det låter eller?! Hur sjutton kan du göra såhär mot mig va?! Du älskar inte mig, du har bara ett väldigt stort maktbehov, men du kan inte styra över mig längre. Du har styrt tillräckligt över mig och du ska inte få göra det mer. Bara för att du mår dåligt så behöver du inte dra ner mig lägre ner än dig så att du kan känna dig lite bättre. Det gör man inte, speciellt inte till den man älskar. Förstår du inte?
Men! det är ju jag som ljuger och bedrar, jag krossar ditt hjärta och jag är en skitstövel, en player och det är jag som håller på att förlora en vän osv osv... Du kanske ska veta vad du pratar om innan du börjar häva ur dig en maaaassa skit om mig. Säg inte att jag beter mig som en skitstövel, och är en ren och skär player när du inte ens vet vad du pratar om. När har jag ljugit för dig? När har jag krossat ditt hjärta för eh.. ja just det, 5e gången? Varför är jag en skitstövel? Det ända jag ser är att det är du som krossar ditt eget hjärta men skyller blint allting på mig, du är en skitstövel själv när du håller på såhär mot mig för jag har inte gjort något fel mot dig. Och har jag gjort något fel nån gång så har jag bett om ursäkt för det, och du har förlåtit mig.
Vi har gjort slut niclas, men du verkar inte ha förstått det än. Det är slut. Börja leva Niclas. Jag vill inte förlora dig ska du veta, jag vill väldigt gärna ha dig som vän :) men just nu tror jag inte att vi ska höras av på ett tag, du behöver uppenbarligen tid till att tänka igenom saker och ting på riktigt.
Kram på dig

4 comments:

  1. Anonymous20:10

    Tack.

    Jag har inte ett enormt maktbehov, det är inte det som är grejen. Jag har vaknat upp, jag har insett att du och jag aldrig någonsin kommer vara ett igen. Jag har insett att vi förmodligen inte kan vara vänner längre heller. Har inte vänner rätt att bli sura när deras vänner beter sig korkat? Förlåt mig för att jag trodde att det fortfarande fanns något kvar hos oss när du kom till Gävle och hade sex med mig tre veckor efter vårt förhållande dog. Det känns inte lite förvirrande när du gör så, nej då. Att du sen hånglar med någon annan dagen efteråt gör inte saken ännu mer förvirrande heller, nej då. Men visst, häng ut mig på internet, så du och dina vänner kan ha något att hata ännu mer. Jag försöker inte styra dig, hur mycket du än tror det. Du säger att du är förvirrad, och att du inte känner något. Det märks.

    Om det nu är JAG och inget annat som får dig att må dåligt har jag bara en sak att säga: Hej då, tack för allt.

    ReplyDelete
  2. Anonymous11:49

    WTF Bella :P Stämmer det som Niclas skriver? O.o thats pretty messed up då...... -.- /Matte

    ReplyDelete
  3. Nicklas du hänger ju ut Bella här. :(

    ReplyDelete