Monday, May 24, 2010

Humming birds are singing in my head~

Jag vet inte riktigt vad jag vill skriva, men jag vet att jag vill iaf ^^

Jag känner mig förvånansvärt glad och lycklig för tillfället, det känns.. bra! Jag har fått ordning på hur det kommer se ut framåt, sommaren är precis runt hörnet och Christian kommer hit på fredag. Jag har kollat upp tider och priser för capoeiran och streetdancen till hösten, det som fattas är ett träningskort på gustavsvik över sommaren och det är thumbs up för hela slanten! x)

Jag har så himla många sommarkänslor som hoppar runt i mig! Det är liksom så bekant men ändå så nytt, det känns som att jag fått hopp på livet igen :D För första gången känner jag mig öppen och välkomnande till livet självt, haha det är svårt att förklara men hoppas ni hänger med ändå ^^
Jag har alltid sagt att jag vill inte bli stor, jag vill till Landet Ingenstans, jag vill skippa hela vuxengrejen. Men nu, nu är det lite annorlunda.

Nästan varje dag när jag sitter på jobbet så tittar jag på alla människor som går förbi. Det kommer säkert låta konstigt, men jag brukar fundera på hur dom har det och hur deras liv ser ut. Jag kommer ihåg en dag förra veckan då en kille på kanske 13-14 år gick ut från affären och hade världens leende på läpparna. Jag blev så glad för hans skull även om jag inte hade nån aning om varför det var så. En kvinna som var gravid och hur hennes liv måste se ut just i detta nu (jag började tänka på Nea vincents tös och hur glada dom är just nu) Familjer med små småttingar som säkert ganska nyligen lärt sig springa och hur dom skrattar så bekymmerslöst och hela det paketet :D Äldre par som håller handen och "coola kidsen" med moppehjälmarna halft på huvudena.. and so on.. :D Ni hajjar kanske? ^^

Jag sitter där och tittar på alla dessa människor, och tänker att jag kanske inte är så rädd för att fylla år längre. Inte när jag har en så fin pojkvän :3 Jag känner att för varje dag som går lyckas han knacka sönder en till bit av mina stora dumma murar med varje ord han säger och varje gest han gör. Det känns läskigt samtidigt som det känns bra. Tillit är inte min starka sida längre har jag märkt, men, det går en liten bit i taget x) Långsamt går också framåt, som mamma brukar säga ^_^

You rekindled my will to live,
to love

You give me hope,
and wings to fly

You make my heart smile
and my walls keep crumbling

It feels so good,
it must be love

2 comments:

  1. oj, här kommer jag inramlandes på din blogg och får läsa om mig själv :) va gulligt! :):)

    ReplyDelete
  2. haha jaa, det kanske var lite awkward xD men ändå! Du är inspirerande när man läser dina bloggar ^_^ Synd att vi inte kunde träffas idag

    ReplyDelete