Tuesday, April 06, 2010

Maine Coon VS Ragdoll

Mjaa, jag sitter då vid studieplanet och iaf försöker plugga. Men som vanligt flyger koncentrationen iväg och kvar är bara massa tankar om allt och ingenting ..Fast mest om göteborg och christian och katter :3
Jag bara leker med tanken hur det skulle vara att flytta till honom, hur vi skulle kunna ha det, om det skulle funka bra osv.. Jag har ingen aning, men jag har iaf ett leende på läpparna när jag tänker på det x)
Sen leker jag med tanken om att skaffa raskatter! Chris sa att han skulle vilja ha en maine coon nångång, och jag sa att jag skulle vilja ha en ragdoll nångång. Skillnaden mellan Maine Coon och Ragdoll är inte så himla stor egentligen. Dom är båda ganska stora katter, yvig och ganska lång päls, nyfikna och sociala. Me like :3 Däremot verkar Maine Coonen gilla att leka med vatten, det vore ju sjukt kul liksom! :D Och ragdollen blir som en trasdocka när man tar upp den i famnen (thus the name ^^). Det är väl egentligen den enda skillnaden jag kan hitta av allt jag läst ^^ Jag läste nånstans att Maine Coonen är den allra största raskatten, men enligt wikipedia väger ragdollen mer vilket gör att den blir större right?
Så därför tänkte jag såhär, att vi skaffar en av varje :3 Ragdollen ska vara siamesfärgad och heta toulouse tycker jag ..tror jag :D Jag såg fina maine coonisar på blocket som var vit-och orangespräckliga typ, nästan som Lilla bolls lillebror för ni som vet? :P Lite karamellkolafärgade liksom <3 Såååå himla fina var dom >_< Problemet med båda dom här raserna är att de kostar en hacka.. Styckpriset ligger runt 5000 kr, kan variera upp och ner^^ Hittade en för 7000 kr och en annan för 3000 kr så :P
Um jaa.. Det blev lite mycket om kissemissar i den här inlägget :D Men whatever, jag har blivit kattoman ^^ take it or leave it <3

Så förutom katterna då? Jag ska till sthlm på torsdag, uppcon i helgen <3 Och göteborg på måndag <3 <3 Hur awesome är inte det liksom ;D

Lite mycket grejer i mitt huvud just nu, några som är lite hemliga också :3 *busig*
Nej men jag vet inte ^^ Inte så mycket egentligen :D Jag är ganska glad idag ^___^
Jag skulle vara ännu gladare om jag kunde plugga lite mer bara >_< Men jag har iaf tagit mig hit, och det är en bra början!

Nu ska jag fortsätta försöka! Ha det bäst <3

1 comment: