Wednesday, December 02, 2009

Pushed from the top

Idag var en av de bästa dagarna jag nånsin haft tror jag. Sen jag kom på min fina plan har jag varit på cloud 9 ever since. Jag har verkligen hållt huvudet högt med ett äkta leende på läpparna hela dagen. Äntligen hade den eviga gåtan lösts sig kände jag. Ingenting kunde gå fel, allting var på topp. Verkligen helt på topp. Som om alla mina bekymmer var lösta, not a care in ther world!

..och jag var bara tvungen att prata med mamma om saken. Något jag ÅNGRAR! Självklart så kommer hon med invändningar om hur dåligt det är med bartendring. Spritblandare åt missbrukare kommer jag bli. Vill jag verkligen ägna hela mitt liv åt det? HAR JAG SAGT DET?!
STÄNDIGT ska hon göra så, man kan inte tycka nånting om nånting för hon ska alltid vara på "den andra sidan" för 'hon vill ju bara få mig att se saken ur andra perspektiv'
Jag kan inte komma på en enda gång då hon faktiskt bara hållt med och varit uppmuntrande mot saken i fråga. Varit på min sida för en gångs skull.. men det var väl för mycket att hoppas på. SJÄLVKLART ska jag bli nedputtad.

Vad ska jag nu se fram emot? Känns som att det spelar ingen roll vad jag vill göra för det är inte bra nog eller opassande pga familjeförhållandena blablaFUCKINGBLAH!! Varför ska DOM få ha någon påverkan på vad JAG vill göra med MITT liv? Dom förtjänar inte ett piss från oss, från mig.
Hur sjutton ska jag kunna hitta det jag vill göra om det hela tiden inte är bra nog?

jag söker approval!!!
jag som hade en så bra plan tyckte jag, helt felfri i mina ögon. Äntligen hade jag kommit på det, äntligen! Perfekt var det!

fuck it, fuck it all

1 comment:

  1. Men Bella, ingen hindrar dig väl om du vill göra det? Bry dig inte om vad andra tycker. Det viktigaste är att du tycker det är bra, eller hur?
    Vill du verkligen göra det så kör på det! Gört! :D

    ReplyDelete