Wednesday, September 03, 2008

psykhem, ja tack :) så kommer man bort lite iaf -.-

alltså.. jag måste bort. jag kan inte vara här längre. jag mår inte alls bra, jag vill inte såra fler människor, jag vill inte vara ivägen, jag vill inte finnas längre.. :( Jag är så himla förvirrad.. jag har ingen aning om vad jag gör :( för mitt eget bästa så ska jag nog inte vara med någon alls nu. känslor är så himla komplicerade ibland, typ nu :S jag tycker om vincent en massa massa, men inte riktigt lika på samma sätt som han tycker om mig har jag kommit fram till, tyvärr.. :\ säger jag nej till vincent så blir han ledsen, jag blir ledsen för att ha gjort honom ledsen, kalle blir säkert besviken på mig för att ha sårat en av hans bästa kompisar osv osv.. Så kommer alla tycka att jag är värsta playern som utnyttjar folk bara för min egen vinning. Att jag går från den ena till den andra osv osv. Jag vill inte att fler ska ogilla mig.. orkaaaahh... , det är så himla jobbigt allting nu bara.. jag vet inte alls vad jag håller på med >_< det känns som att mina bästa kompisar inte ens gillar mig längre, är det så? jag har för mig att ni läste min blogg, är det så? gillar ni mig inte längre?
Agnes verkar inte tycka om mig längre iaf.. Jag hade frågat Lina och Agnes ifall de kunde säga till när de skulle ut ochg göra något roligt med några kompisar så jag också kunde få va med, men dom har inte sagt till knappt nångång alls.. Iofs så sa jag det till dom för ett par månader sen nu, men ändååå... Sen fick jag reda p att Therese skulle dra till Afrika av Sid helt random. hon ba "ska du inte med på festen" vilken fest tänker jag då, så börjar jag prata lite med agnes, undrar vad hon skulle göra samma kväll så sa hon "festXD" s¨frågade jag ifall jag fick följa med men då svarade hon inte mig eller sa något annat till mig på hela dagen.. Sen ringde hon senare på kvällen och undade ifall jag skulle komma. men så sa jag att jag vill komma ifall ni vill att jag kommer, men det jag får tillbaka är "du behöver inte komma" jag ba, vill du att jat ska komma? "eehhh..." fick inget svar, så hör jag att hon säger till lina att ta telefonen, men hon ville inte ta den och så hörde jag hur ingen alls ville ta telefonen för det dröjde ett tag innan agnes kom tillbaka till telefonen så sa hon "du behöver inte komma" igen. jag ba "..okeej.." "aa, men vi ses" "eh jaha, okej ja visst hej då" okej, jag behöver inte komma nångång alls då.. men, det finns säkert någon logisk förklaring till allt det hoppas jag.. annars vet jag inte vad jag ska göra..
Robin verkar inte gilla mig längre heller, jag har försökt få kontakt med honom på msn när han är uppenbart online, men nej då. inte ens ett hej får man :(
Jag saknar niclas lite grann, som kompis då men iaf.. han har ju ändå stått mig närmast och jag tycker ju att vi borde väl ändå kunna vara kompisar iaf, men han bröt ju kontakten totallt med mig för någon vecka sen.. :( Fast han har unblockat mig från bilddagboken nu upptäckte jag så jag kollade in lite av han sbilder och han har tydligen köpt värsta fina vardagsrumsgrejerna :P glad för hans skull, hoppas han är nöjd med det inköpet :) Du sa att du alltid skulle vara där för mig, att du skulle försöka laga mig.. vad hände med det? men jag förstår, du måste få tid på dig att sluta gilla mig på det sättet så jag förstår varför du inte hör av dig.. men det sista jag sa till dig är fortfarande sant, jag tycker fortfarande om dig

..varför ska allt vara så svårt jämt? :\ det är som om jag går och väntar på att något ska hända, och det här låter precis som i en cheesy film jo tack jag vet.. men jag vet att inget kommer hända ifall jag inte gör något. -.- jag vill ju ta körkort, men jag orkar inte plugga.. har jag körkort kan jag åka vart jag vill.. det vore ju nice iofs ^^ men.. pluggahh..? -.- jag vill åka iväg till något, jag håller på och kollar med eveline ifall hon elr hiroshi känner någon som jag kan få bo hos ett litet tag i japan :p det är ju iofs bra :P
sen har jag pratat med mamma lite om språkresa i japan 4 månader för 40 papp. Jag kommer verkligen ihåg när hon sa att hon skulle betala ifall jag ville åka på språkresa, och nu när jag vill det så säger hon att det är för dyrt.. visst det kanske är dyrt, men hon sa faktiskt att det inte spelade någon roll ifall jag verkligen ville åka -.- alltså, hela tiden så säger hon saker men hon håller ju aldrig det >_________< snacka om att göra sitt barn besviken om och om igen, till slut har man ju ingen tillit kvar för na ju. gah

jag skriver mycket, förlåt ^^' men jag är ju bara här, jag gör inget på dagarna, jag vill göra något men jag orkar aldrig.. shit alltså >_< jag vill komma bort, iväg från allt, helt själv! är det för mycket att be om? ..antagligen..

och jaaa, ni som inte tycker om mig och läser allt det här: skratta hur mycket ni vill, för det är ju verkligen jättekul :) varför ens läsa för då? varför ens blogga? varför blogga om sånt här, vem som helst kan läsa och inte bryr dom sig ett skvatt heller, kul va? "depressionssnack" förlåt, jag ska sluta nu :s peace out

3 comments:

  1. Bella!! <3 Jag kommer alltid att vara här för dig. jag tycker om dig massa och det gör agnes också! vi frågade om du ville med på festen för att vi ville att du skulle med. när agnes ringde vet jag inte riktigt vad som hände... men som jag hörde det som var det att du fick komma om du ville, du blev inte tvingad... agnes sa så för att hon visste att du var med vincent redan ju (haha, sen va hon massa full då redan också). vi gillar dig bella.. du kan fly hit om du behöver bort <3 vi gillar dig massor

    ReplyDelete
  2. Anonymous20:23

    Allt låter som ett tragiskt missförstånd. Jag är otroligt tveksam till att dina vänner övergett dig, då du har känt dem så pass länge som du gjort. Det jag kan säga är väl att tiden läker alla sår, och om du bara ger det den tid den behöver så kommer allt bli bättre. Ingen hatar dig, för ingen KAN hata dig. Du är helt enkelt för underbar för att kunna ogilla, även om många saker du gjort kanske har varit lite "mja" på sistående. Men så länge som du inte har gjort något dumt mot dina vänner ser jag ingen anledning till varför alla skulle dissa dig helt plötsligt. Känslor är knepiga, och Vincent kommer nog ha förståelse för din förvirrelse.

    Dålig tajming, helt enkelt.

    OCH!

    Du kan inte bara "gå runt och vänta på att något ska hända", för då kommer du få vänta hela ditt liv. Äventyret kommer oftast inte till din dörr som i filmerna, du måste söka äventyret själv. Vart du ska söka vet ingen, helt säkert inte ens du. Men du är säkert bekant med frasen "sök, och du skall finna sanningen", och det är något man skulle kunna göra till sin livsfilosofi för det stämmer väldigt bra.

    Hur jobbigt det än är så finns det alltid alltid något som kan göra det bättre, det gäller bara att hitta det där speciella i livet. Om livet är miserabelt där du är nu kanske det inte är meningen att du ska vara där? Du har en speciell plats någonstans i världen, det kan vara i Japan, men det kan lika gärna vara i Blekinge. Sök, och du skall finna!

    Gör något nytt du aldrig gjort förut? Jobba på en korvkiosk, luffa till Skövde, spring naken ut i ösregnet och dansa, börja värva människor till någon välgörenhetsorganisation, åk störtlopp med skateboard, börja kampsporta, ta cykeln och dra ut med en kamera och fotografera människor, bli förälskad i naturen, gå på McDonalds och peta näsan offentligt, jobba med hemlösa barn i Polen, skrik konstiga saker på torget, flytta till Japan, vadsomhelst! Världen är fullt av möjligheter (och löjligheter) som gör livet till vad det är. Öppna upp dina ögon, och du ska se att det finns fler möjligheter än du någonsin kunnat ana. En del kanske är rent utav idiotiska, och en del kanske är skittråkiga, men livet behöver inte alltid handla om en själv.

    Att hjälpa andra kan ofta vara det bästa som finns, man känner att man är uppskattad och att man faktiskt behövs trots allt. Flyg ut i världen och se den med dina egna ögon, istället för att sitta på ditt rum och beklaga dig över att livet är surt. Livet är vad du gör det till, och ingen kan ta ifrån dig friheten till att forma ditt eget liv.

    Lycka till, och glöm inte att det enda i världen som kan hindra dig från att göra det du vill är dig själv. :)

    ReplyDelete
  3. sen för det andra på tal om vincent ska du inte tvinga dig själv att gilla honom mer än du gör. det är bättre och ta det lungt. sen är jag inte heller så stort fan när det gäller vincent heller ._.''

    ReplyDelete