Friday, September 27, 2013

Lolita - a wonderful frilly world of cuteness with a sugarcoated topping of adorableness

För att fylla ut min vardag lite mer så har jag bestämt mig för att börja med lolita fashion igen! :3 Jag har gått med i massor av grupper på facebook och redan hunnit köpa en jumperskirt, en kjol och en skjorta.
Allow me to show you :3

Angelic Pretty jumperskirt - Jewelry Jelly 
Angelic Pretty Blouse 
Metamorphose Temps de Fille skirt - Teddy Patissier
Totalt 2000 kr har det gått på, men det är bara märkeslolita så jag tycker inte att det var så farligt ^^

Har även hittat en hemsida som är väldigt billig och har en hel del jättefina kläder jag vill ha! Jag har dock hört att de gör replicas av brand kläder så man får passa sig lite med vilka man köper, inte för att det spelar jättestor roll för en del lolitas, men jag vill iaf ha brands och inte fakes ^^'
Tyvärr fick jag reda på att min allra första klänning köpt från ebay för måånga år sen nu är en replica av en Metamorphose klänning, men den är ju såklart fin ändå :P

Sen var det ju det här att brandkläderna är oftast one size, vilket innebär ca S-M i storlek vilket jag uppenbarligen inte har atm (;____;) SÅ då kan det ju tyckas väldigt konstigt att jag lägger så mycket pengar på kläder som jag inte ens får på mig.... Och ja, det är ganska konstigt men! Jag har gjort detta till ett gå-ned-i-viktprojekt! Jag har inte druckit läsk på flera dagar nu och knappt nåt annat sött. Det är himla bra tycker jag och jag ska försöka gå ned så mycket i vikt jag bara kan tills jag kommer i dessa underbara kläder :3 Så kan jag äntligen få känna mig lite fin igen

Jag kanske är lite fånig men jag har även köpt viktkontrolsspiller på Life, de ska hjälpa kroppen med sötsuget och blodsockerbalansen och det i sin tur ska hjälpa till med viktnedgången :P Försöker äta lite nyttigare, jag har ännu inte tagit mig upp på crossen men det kommer!
Mitt mål är att stå 30 min morgon resp. kväll på crossen och även försöka klämma in lite yoga och ev. simning där emellan också. Försöka att bara dricka vatten och äta godsaker i så liten mån som möjligt.
Awesome.

Jag låter lolitakläderna hänga utanför garderoben så jag ser dom varje dag, så jag håller mig peppad. Längtar tills jag kommer i dom :3

KÖR BAAAH!

No comments:

Post a Comment