Tuesday, September 17, 2013

Back in Pennybridge!

Ja, jag har ju faktiskt hunnit ta lite kort de senaste veckorna. Så då kan jag ju passa på att visa dom för er ;P


Här har vi 1/3del av kantarellerna jag adde och addes mamma plockade när vi var ute i deras sommarstuga för lite grillning någon vecka innan jag åkte ned till Gotland. Det var trevligt ^^ Jag gillar faktiskt att plocka svamp, även fast jag inte gillar att äta svampen xD 



Dags att baka lite kände jag en dag, så det fick bli kolakakor, godaste ever!




 Ehm, fråga mig inte ens. Jag kommer inte ihåg vad som hände här xD




Men avskedsfesten kommer vi ihåg, jag gjorde vodkavattenmelon som blev hyfsat bra xD Lite slime'ig på vissa ställen men dom undvek man haha :P Sen var det ju också addes födelsedagsfest lite grann sådär och det ser man ju på "presenten" O.o 



Sen var jag ute i marieberg en sväng när dagarna började närma sig flyttdags, och hittade dom här superawesome glasen inne på Chilli! Måste köpa om dom finns kvar haha x) 


Hem till markgatan och säga hejdå till kissegosen <3 p="">






Och dagen för flytt hade kommit, som lunch åkte adde och jag till Wild West borta vid Net on Net och åt jääättegod mat och tobleronefondue <3 nbsp="" p="">



I nynäshamns närmaste Ica, myten blev sanningen! Jag hade endast hört talas om trocadero light men här är den livs levande! Och äckliiiiig >_< 



Före och efterbilder på min lilla lya, typsich :P Blev riktigt fint må jag säga :)


Första lagade maten haha :P 


Välkomstmässa sort of, där fick vi bland annat lära oss hur man pratar lite gotländska haha O.o Sen var det dags för nollning, eller lammning som det kallas på Gotland hehe



Vädret kändes lite instabilt sådär

Men fint var det också :3


Dags att ta det lite lugnt mellan varven, gash bell varm oboy och vanlijgifflar :3

Första lektionen, lärarna presenterar sig, vart dom än befinner sig haha :P 








Lammning lammning och åter lammning :D 

Utsikten från mitt fönster ^^


och så sista bilden med en yummie yummie wok som jag gjorde! x) 


Och nu då? Ja, nu sitter jag hemma i Örebro, full av skam att jag påbörjat och avslutat ännu en grej på mindre än två veckor. Men om man ska titta på framtiden så är det här yrket inte direkt stabilt så därför hoppade jag av. Har vuxit lite grann som människa tycker jag och inne i det pusslet har jag kommit fram till att jag vill bara jobba lite nu. Plugga sen? ja kanske det, men det får vi se då :P 

Nu är jag hemma igen hur som helst, awesome :)

No comments:

Post a Comment