Saturday, September 07, 2013

Drömland

Ehm
Jag är själv lite smått chockad över vad jag finner migsjälv sitta och tänka på oftare och oftare. Men det här med barn och sånt, kanske inte vore en så megadum idé som man tidigare tyckt. Tittar på klockan och kommer på mig själv med att ha suttit och kollat på spjälsängar och skötbord, läst förlossningshistorier på familjeforum and what nots... i över en timmas tid! O__O
What's happening to meeeeee

Men för att hitta förklaring på detta tokeri så är det förmodligen bara min längtan för förändring och perfektion, min åldersnojja och the lack of Adde som gör att jag bara blir mer kär och vill ge han allt han vill ha haha (nån sa nångång att han ville ha barn innan han blev 25 och det är ju inte såå långt bort liksom) xD
Så jag tänker mig att den där hunden vi tittade på kanske är bättre att börja med istället haha

Eller så kanske jag ska sluta tänka helt för det här inlägget skrämmer skiten ur mig när jag tittar på vad jag skrivit O_O
Jag? Barn? Hah, riiight
dom som känner mig lär väl tro att nån har hijackat mitt konto eller nåt

Hursomhelst!! Ännu en dag har gått här nere på Gotland och ännu en dag har gått där jag bölat minst en gång. Yey -.-
Jag vet inte vad det är, om det är mitt undermedvetna som vill berätta att jag kanske inte ska gå detta? Eller om det är fegisen i mig som bara vill hem? Försöker jag hitta på anledningar till att sluta? Eller finns dom faktiskt där? Är den här utbildningen och yrket bara en dröm som jag hopplöst jagar efter, eller är det nåt som kan bli verklighet? Vad förväntar jag mig?
Alla har såna fasta mål och dom tittar konstigt på mig när det enda svaret till varför jag vill bli arkeolog är att jag ska bli nya Indiana Jones.... Nä det stämmer ju inte helt, jag vill bli marinarkeolog. Men vad ska jag leta efter? Vilken tid och vilken kultur? Folk kan så mycket om saker och ting, och här står jag och känner knappt till nåt som hänt inom arkeologin förutom att man hittat pyramider i egypten och tempel i sydamerika ungefär.

... förmodligen är det fegisen i mig bara.

Jag har även funnit migsjälv leta andra utbildningar och andra sätt att försörja mig på än just det här, heeela dagen. Utbildningar på distans, andra jobb, jobb/utbildning samtidigt, jobb/barn?! osv osv... ja ni läste ju själva vad inlägget började med xD

Tanketid är något jag har i överflöd här, vilket suger för att tänka på saker och ting är bland det värsta jag vet för det slutar alltid och åter alltid i tårar. Vilket det har gjort varje dag sen jag kom hit. Det är ju nåt fel på mig gaawsh, nu sätter vi punkt här och sätter på World War Z istället!

(Sorry, deppson kom fram igen mweh)

No comments:

Post a Comment