Friday, October 28, 2011

Service var det, ja

Service och vad allt det nu innebär.. Jag ser faktiskt fram emot att lära mig mer och mer om detta. Jag har just läst de sidor vi skulle läsa till på måndag och det är nästan så att jag vill läsa ut hela boken på en gång för att den är så pass inspirerande. Den heter "Det goda värdskapet -Konsten att få människor att känna sig välkomna" så om ni inte har något bättre för er så kan ni ju grabba tag i den och kanske se vardagen lite mer än vad ni gör på den idag.
Jag blir pepp på livet kort sagt, ju mer fler sidor jag vänder.

Vi fick sort of ledigt idag. Anledningen till det är att vi ska leka Mystery Shopper idag, vi ska utsätta 5 random stackars butiker för våra hänsynslösa bedömelser! haha nej kanske inte riktigt så, fast jo typ x) Vi ska alltså gå in i 5 olika butiker och betygsätta dom på hur personalen bemöter oss, och till det har vi fem olika saker vi ska betygsätta. Ser fram emot detta.
Jag smygstartade faktiskt lite igår när jag träffade Johannes och Marcus på stan. Vi skulle kolla efter halloweengrejer till de tu och samtidigt så kollade jag lite på hur personalen var i varje butik vi besökte. Förvånansvärt nog är servicen i våra butiken uppe på stan helt otroligt DÅLIG! Den enda butiken som var något så där bra på det var faktiskt Batalj, paintballbutiken nere vid järntorget. Helt otroligt.
Inne på HM så pratade de både kassörskorna med varandra när båda hade kunder. Gosh -.-

Men ändå var det faktiskt ganska roligt att kolla dom på det här sättet. Det känns som att jag får in det här "servicetänket" mer och mer för varje dag och uppgift vi får. Känns kul, och det känns ännu roligare att inom en snar framtid kan jag vara en del av detta och förbättra det.

Dessutom att jag är typ andra reserv att få jobbet på O'Learys psychar mig något helt otroligt. Jag är så otroligt pepp och jag hoppas verkligen till tusen att jag får jobbet. gooossshhhh :3
Och om jag inte får det så ska jag inte ge upp där, jag kommer säkert bli riktigt down men jag ska försöka putta undan det och ta med mitt cv till strömpis och alla de andra barerna och klubbarna i stan för att testa lyckan där istället x)

Känner mig pepp på livet, sa jag det? :3

No comments:

Post a Comment