Wednesday, April 06, 2011

Sent, nu igen

Jag måste verkligen försöka gå och lägga mig tidigare O.o Halv två är klockan, och jag ska upp typ sju.. eller åtta, imorrn :O

Men jag tänkte bara skriva av mig lite, again.
Jag har börjat med dessa idag:

Lose it! Workout och Mealtime
Det är kapslar som man tar varje dag. Workout-kapslarna tar man 1-2 st på morgonen och sen 1-2 st 30 min innan träningen eller 6 timmar efter träningen (max 4 st per dag). Mealtime-kapslarna tar man 15 min innan maten, max två st per dag tror jag det var ^^ 
Imorgon ska jag cykla till skolan och det anser jag som träning en halvtimma minst xD Så dessa kapslar comes in handy indeed ^^ Nu får vi hoppas på att de funkar också :P 

Jag har läst på lite grann om allt det här med viktnedgång och kalorier hit och dit. Hatar sånt här egentligen men har man gått upp 15 kilo så har man, jag har rätt till att kolla upp sånt här då tycker jag xD ..*gråter inombords*
Av att göra typ ingenting på en hel dag bränner man ungefär 2000 kcal, och eftersom jag inte tränar sådär megamycket så ska jag försöka hålla mitt dagliga kaloriintag under detta. Jag märker på mig själv hur jag kollar på innehållsförteckningen på allt (jag gillar det inte men ja, tyvärr måste man ju) och jag försöker äta saker som innehåller så lite kcal som möjligt. 
Tror även att jag ska börja med en s.k. matdagbok. Man skriver ner precis alltid man äter och hur mycket och ungefär hur många kcal det innehåller. Det får en att hålla mer koll på vad man faktiskt stoppar i sig på en dag och sådär, kan ju vara bra :P Nu ska för bumlingen dessa överflödiga kilon bort!!

Jag har faktiskt druckit massa vatten idag! Iaf i jämförelse mot innan. Vatten är jättebra för det rensar kroppen på slaggprodukter och en massa andra bra saker som jag inte kommer på just nu. Har dessutom hört att man ska dricka ett glas vatten innan man äter för det ökar mätnadskänslan så man inte äter lika mycket :P Så jag ska försöka dricka så mycket vatten som möjligt, även fast jag verkligen inte tycker om vatten :(
Jag har även Diet Meal-pulver och Nutrilett's Weight Control Shakes som jag ska försöka dricka när jag börjar bli hungrig. Det kommer bli väldigt svårt, för dom är så himla äckliga >____< 
Hejdå underbara mat x( 
..Men jag har inhandlat en massa nyttiga ingredienser så imorrn tänkte jag göra min supergoda sallad :3 Faktiskt riktigt god haha :D 

Kan ju ge er receptet på det om ni känner för att prova själva nångång ^^ 
Man behöver: 
  • Isbergssallad
  • Gurka
  • Tomat (jag brukar ta körsbärstomater för att dom är så små och söta :3)
  • Babyspenat
  • Äpple
  • Morot
  • Cashewnötter
  • Diverse bönor (för att göra den lite matigare)
  • Och så en salladsdressing på det, jag brukar ta den grekiska eller italienska (finns att köpa på ica i trepack, sånt där pulver). Fast istället för att blanda med bara vatten och olja så lägger jag till balsamvinäger också, blir jättebra!
Här har vi en kalasgod sallad, vill man göra lunch av den så kan man ju antingen ha den som den är (eftersom cashewnötterna och bönorna gör den aningen matigare) eller lägga till lite fullkornspasta och ev. lite kyckling på det också. Mums!

Haha, vad hurtigt det låter XD hemska tanke, jag får inte bli hurtig x( Hurtiga människor är så jobbiga :(

Funderar även på att klippa kort igen, det här med långt hår och speciellt med lugg.. det är inte riktigt min grej känner jag. Även fast jag ääälskar långt hår så passar det bäst på andra än mig. Klart, det är ju "kvinnligare" med långt hår och det är en av anledningarna till varför jag vill ha det. Precis som med killar som vill ha större muskler och sådär så vill jag ha långt hår. Men iofs är killar som är av den smalare sorten bland det finaste jag vet så kort hår kanske inte är så tokigt ändå :D Fattar ni tänket? eh.. jag vet inte XD Jag fattar iaf! Agnes du fattar säkert, vi brukar ju förstå varandra rätt så bra haha

Men men, nu är det minsann dags att sova! Ni kan få en egobild på mig i långt hår, som extra krydda till salladen ;D Natti natti~ x)


Let me close my eyes
and sleep 
A chance to dream
So i can see the face 
i long to touch 
to kiss

1 comment:

  1. Jag tycker också det är skittråkigt (läs: äckligt) att dricka bara vatten, men brukar köra på citronvatten i stället, det går mycket bättre! Dessutom är det bra för jag vet inte hur många saker, man ska få bättre hy, rensa kroppen på gifter, hjälpa matsmältningen etc. Googla om du är nyfiken. Och testa om du inte redan gjort det :)

    ReplyDelete