Wednesday, December 21, 2011

Mål #1

Happ, här sitter jag. Kvart över sju på morgonen.
Äter min fruktiga frukost, ett gigantiskt äpple och en minst lika stor (om inte större) apelsin med ett stort glas oboj till.
Jag och mamma konstaterade igår kväll att nu är det akut. Nu måste något göras. För jag slutar inte att gå upp i vikt.
Och det är ju förstås inte helt okej, rätt som det är kommer jag väl väga 100 kilo och sitta där på mitt feta arsle och undra what the fuck happened med chipspåsen i hand... Jag får upp bilden av Ben Stiller i eftertexterna av Dodgeball, ....OCH DET ÄR INTE HELT OKEJ-!
Så nej, det här går inte. Jag måste ju börja göra något åt det på riktigt på när jag väl har upptäckt det i tid. I tid och i tid.. det har ju gått två år utan att jag gjort nåt och jag har vart fullt medveten om det också >_<
Men NU är det ÄNDRING som gäller.

Vi pratade om mål i livet på utbildningen igår och ja, vad väntar jag på? Det är bara jag som kan göra något åt det, det är som att jag bara försöker blunda för problemen och gå vidare. Men med öppna ögon ska jag inte hålla på och traggla längre, jag har bara mig själv som står i vägen och nu ska det för sjutton vara slut på det!


Dagens visa citat: I'd like to see myself as the lead character of my own story


(Han bulgariska side-karaktären i Fool's Gold säger nåt åt det hållet, kalasbra film f.ö. :3 )

No comments:

Post a Comment