Sunday, January 03, 2010

Studieplanet :D

och inte "planet" som dom i rymden nu va ;P

okej jag kan börja med att dra nyåret lite snabbt sådär^^ Var med matilda på dagen och sen vid sex eller sju kom martin och hans kompisar och hämtade upp mig. Vi åkte till Rynninge och var där ett tag och "spelade" trivian och vem vill bli miljonär, det var faktiskt ganska underhållande :D Vid nio tio tror jag åkte vi till Festen med stort F som säkert skulle kunnat bli otroligt mycket bättre om inte alla som var där såg ut som att de gick i åttan, så vi drog därifrån inom en timme xD Hem till mig en stund, sen upp till slottet och titta på fina fyrverkerier och efter det hem till martin och kollade på film sen hem :D ta-daaahhh!! det var mitt nyår ^^

så, bra, to the main point!
Imorrn ska jag börja plugga! Och snäll som hon studievägledaren vid universitetet var så fick jag en broschyr från Studieplanet. Det ligger en trappa upp vid Cityakademin (man går in i bibloteket och sen höger på en gång så ser man skyltar som viskar lite vackert om vart man ska, men man måste lyssna extra noga för att höra! :O ) och det stället verkar riktigt bra. Det fungerar som en hjälp för studerande, t.ex. distansstuderande som jag :D Det finns lärare där som hjälper en med matte och naturkunskap och massa annat också ^^ Superbra för mig ju!
Så då har jag bestämt mig för att gå dit när de öppnar kl 10.00 och sitta där tills jag nääästan dör (efter kl 16.00 iaf) och plugga in så mycket matte jag bara kan!
Äntligen! Lite struktur på livet ^_____^
Jag läste förresten också att man kan ansöka om ett slags kort som gör att man kan sitta där längre, fast utan hjälp av lärarna. De har öppet med lärare 10.00-16.00 men med det här låskortet som det hette tror jag så kan man vara där från 07.00-22.00. Så det ska jag ansöka om och så kanske jag bestämmer mig för att sitta där till 19.00 kanske?
Okej, så fr.o.m imorrn och tre veckor fram ska matte C vara avklarad! ...holy shit XD jag kanske ska göra såhär istället att ta två kurser i taget och klara av båda på 6 veckor istället :O Eller? vad tycker ni? jag ska rådfråga nån studievägledare där imorrn också :D men för imorrn iaf är det matte som gäller :P

gosh.. hej då liv, hej böcker! xD men jag är peppad!
Ah, uppgift till ni som läser! Peppra mig med peppmusik! xD three two one, go!

No comments:

Post a Comment