Friday, January 10, 2014

Recap

Men jag säger väl som en kär bekant sa en gång: Good things never lasts.
För animen var kort. ;________;

Anyway ;D

Det har varit jul och nyår och besök till gävle och besök av australienare och klädmakeri och vänskapsmakeri och hej här hänger vi inte ens med! xD

Innan julen så började jag ju sy lolitakläder med jultema, bara att nu när julen är över så har jag inga lolitakläder att ha på mig längre typ XD Fail ^^ Så idag åkte jag lite snabbt till calletex i marieberg och köpte tyg för 240 kr. Räcker förmodligen till en klänning och en kjol, eller två klänningar haha :3 Det är rosa med hjärtformar med rosor inuti, so kinda kewt likz ^___^

Julafton iaf, spenderades hemma hos Adde hela dagen, jag hjälpte till med julbordsmaten lite lite granna och satt sen och drack julmust större delen av kvällen, cause it's mah favorite ^___^ Varvat med julmat förstås ;D Jag fick godis, gratängformar, en fin lampa och en massa bad/spaprodukter yey ^^, Sen åkte jag och adde hem till oss och hade klappöppning där med, och jag fick äntligten ett fotspa och lite syprylar :D Adde fick två grymma tshirts av mig och även klädvikaren känd från big bang theory mwaha

Juldagen spenderades på landet med min familj, där jag fick ett miniskåp att ha prylar i, pengar, ett spel och ett halsband m.m. Natta kom dit med vincent och bisen också, det var riktigt roligt :D Hon var ju tvungen att hälsa på innan hon åkte iväg till santa barbara den fulingen! Jag vill också diit!

På annandagen bar det iväg till addes föräldrar igen för lite julfirande med hans farföräldrar, så det var jul tre dagar i rad! inte mig emot mwaha :D

Sen blev det vardag igen, och så blev det nyår där vi hade planerat middag med micke natta, och mickes kompisar från australien som var här och hälsade på (Monique och Brian). Dom har vi umgåtts med lite nu och då sen dom kom till sverige i slutet av oktober, dom åkte tillbaka för några dagar sen dock.
Helt fantatiska människor, jättesnälla och trevliga och allt. Vill jättegärna åka och hälsa på dom, dom har ju högsommar där nere nu xD Dom har fått bo hos oss lite då och då också, det har varit jätteroligt. Monique och jag hade lite spakvällar medans adde och brian spelade på datorerna haha, nice x) De saker vi gjorde tillsammans med dom var bl.a. att åka till Boda Borg (YEEEEEEEYYYY!!!! måste tillbakaaa!!) där vi körde killarna vs tjejerna haha, awesome. Vi har även varit på relaxen på gustavsvik och myspyst lite, haft filmkvällar och gått in i slottet, åkt till marieberg m.m. Det har varit ett par finfina veckor med dom här må jag säga :3 och så kom nyår vilket var sista gången vi träffade dom, men middag deluxe stod på listan härnäst! Vi gjorde revbensspjäll och picanha med rostade rotfrukter till, en finfin sallad och så pannacotta med värmda vitchokladöverdragna bär till efterrätt, toppat med lite champagne! It was awesooome :3 Sen bar det iväg till slottet för att se fyrverkerierna, finally! Har inte sett dom på flera år nu O_O Jag spelade in det hela med mobilen så där har vi tio minuter fireworks boyah! xD

Sen var det slut, dom åkte vidare till finland för att försöka få en glimt utav norrskenet men det var en dead end hörde jag senare. Men dom fick se en himla massa snö, för här fanns det bara snö en dag typ ;__; och de åkte även snöscooter och fick se renar och grejer! Helballt jöh! :D

Och nu är dom tillbaka i sitt varma hemland haha, FUSK! O_O


Och jag sitter här och rullar tummarna.. Haha nej men jag har haft lite fullt upp också, jag har åkt upp till gävle med matilda och matildas bror daniel för att hämta hennes saker från Johnny och sen har jag fått träffa några av matildas vänner som var väldigt trevliga. Vi har även varit på filmkväll hos matte och åkt iväg på secondhandresa genom örebro xD
Sen har jag aktiverat mig mer och mer inom lolitacommunityt i Linköping, ska även på meet där nästa lördag vilket ska bli himla kul! :3
Parkeringsbötern jag fick häromdagen var däremot ett minor set back i min plan att ta mig dit, tror att dom jobbade tillsammans med försäkringskassan i hopp om att förstöra min januari månad O_O 600spänn minus på bötern och 1000 spänn minus från försäkringskassan för att jag blivit felinformerad på dagens jobb om hur det funkar när man är sjuk.. *AAAARG* ..och så skolstart på det också! Gah, har typ 32 kr på kortet nu liksom :(

Men ja, komvux på måndag då! Matilda och jag ska gå i samma kemiklass! freakin awesoooome mwaha

Har jag fått med allt nu? Recap på de två senaste månaderna xD The lack of bilder är ju disturbing också, ska försöka bli bättre på det :P

Nu är det dags för mig att röra i japanska currygrytan, spela tomb raider, ta ett bad och börja sy en till loliklänning.. men inte allt på samma gång dock, kan liksom bli lite jobbigt :(

Imorrn väntar mattes spelning på tegelbruket, och eventuell utgång/festande efteråt med matildus och co, yessss :D bra helg, kör bah! x) 

No comments:

Post a Comment