Monday, January 20, 2014

Lolitakalas i Linköping!

I lördags bar det av på äventyr i snön! Jag och Matilda for iväg till Linköping för att träffa fina människor på varsitt håll x)
Det var äntligen dags för kalaset med stort K, ett lolitameet jag sett fram emot ett tag nu och det känns jättekul att få vara en del av linköpingslolitagruppen då det verkar vara ett aktivt och härligt gäng :3
En rar liten tös vid namn Mimmi fyllde år och bjöd in lolitorna i gruppen på tårta, kakor och tea/saft, allt serverat på jättesöta koppar och fat. Allting var jättegulligt och jag är så avis på alla hennes klänningar och hur hon inrett sitt hem :3 Iaf!
Jag och matilda kom fram till Linköping vid ett-tiden och gick till Mcdonalds för att möta upp Tenebrion, en gemensam vän som jag inte träffat på år och dar. Väl där försökte jag få tag på Mimmi men utan svar, matilda sa "grabba tag i första bästa lolita du ser för hon ska förmodligen dit också!" Sagt och gjort, för bara nån m,inut efter det sades såg vi en ochjag sprang ut hej vilt och jag kan väl inte mer än hoppas på att jag inte skrämde livet ur lilla tösen, Alice som hon hette som jag sedan fick äran att lära känna lite mer. Hon visste iaf vart Mimmi bodde och jag kunde gå med henne dit, yey.
Vi ringde på dörrn och välkomnades av rosa fluff öööverallt, it was heaven! :D Jättetrevliga tjejer överallt och det var verkligen jättekul att få vara med ^___^ Vi tog oss lite tårta och saft och en del tog tea förstås, och så sjöng vi allihop för födelsedagsbarnet som satt lagom generad i ena hörnet haha, sådär som det ska vara ni vet ;D
Sen satt vi och pratade med varandra om allt mellan lolitahimmel och lolitajord haha ;P Peruker, klänningar, märken och accesoarer hit och dit :3
Sen hade jag totalt glömt bort att jag skulle köpa en peruk av en jättetrevlig tjej som hette Johanna, tur att jag hade pengar på kortet för jag ville verkligen ha den peruken. Den var kort och hade två lockiga tofsar på sidorna, och så var den rooosa~~ 200 kr, lätt värt tycker jag! :3
Efter några timmar började kalaset vankas mot sitt slut tyvärr, och jag letade mig vidare till Matilda och tenniz. Efter mycket om och men så hittade jag till slut och blev välkomnad in av en väldigt härlig killkompis till matilda som hette Marcus, han hade även en hund som var jättemysig ^_^ Kände väl att jag inte riktigt passade in i  min nya umgängeskrets för kvällen med mina lolitakläder haha, men det var kul ändå!
Framåt 20-20.30tiden där kände jag att det var dags att åka hem dock, matilda ville stanna kvar och hänga lite mer med dom andra så jag fick åka själv hem ;__; Det var lite läskigt, men det gick bra ändå trots att jag fick köra i 50-60km/h hela vägen hem för vägen var dålig och det var halt och snöigt ute :( Men tre timmar senare(nästan dubbla tiden hem) var jag till slut hemma igen och kunde slänga av mig hela kalaset, det är rätt så tröttsamt att ha på sig lolita en heldag sådär :o Men inte gjorde det nånting i slutändan iaf!

Overall, jag hade en otroligt fin dag och vill jättegärna göra om det så snart jag bara kan :3

No comments:

Post a Comment