Tuesday, February 08, 2011

Distans?

Så var vi där igen, dagen innan tentan och har inte öppnat boken. IGEN.
Jag förstår inte vad som händer, seriöst, jag lackar på det här himla basåret snart. Vägen till marinbiologi var väldans svår, och jag vet inte ens om jag vill bli det längre. Har börjat fundera på spaprogrammet en del nu, men jag vet inte. Bartender i nyköping i höst kanske?

Men det känns ändå fel att bara ge upp. Kanske kan man gå över till distans istället? Kanske är mycket lättare? Där kan man göra prov/omprov varannan vecka tills man klarar det. Där har man inte prov på en halv kurs i taget, alltså inte lika mycket press och plugg till varje tenta. Lite mera i min takt.

En sprängande huvudvärk som hållt i sig sen förra veckan gör inte saken bättre heller. >_<

Jag vill åka till landet, bort från allt en stund, leva lite. I den lilla stugan med brasan och himmelsblåa tapeter, knarrande golv och purrande kissemiss. Bara ta det lugnt, få vara lite med ingen alls, inga krav, ingen press.
Underbara tanke

Back to reality-
Ska försöka börja läsa den där himla fysiken nu.

___________________________________________________

Can we pretend that airplanes in the night sky are like shooting stars
I could really use a wish right now, right now

1 comment:

  1. men du har ju inlogg till bdb så för dig blir det ingen skillnad :) om du skulle vilja kolla utan att logga in dig så är det leonaun :) lätt att komma ihåg :)

    ReplyDelete