Sunday, May 04, 2014

Segelflygsdag med Young Pilots

Hej!
Nu var det kanske ett tag sen igen, men jag har iaf hunnit ta en massa bilder på katter och på flygplan haha so i'm not here empty handed! :D

I lördags förmiddag vaknade jag rätt tidigt och gjorde mig en ordentlig frukost (fattiga riddare NOMM!) och gjorde mig i ordning för en spännande dag! Det var nämligen dags för segelflygsdag med Young Pilots, flygförening jag är med i ^^
Vi skulle alltså träffas ute vid Örebro Segelflygsklubb vid flygplatsen och få få flyga lite segelflyg! Bara sådär!! xD
Vi var fyra-fem pers från Young Pilots samt en massa personer från Segelflygsklubben som var ute på fältet och jag och en tjej till från YP hade aldrig provat att flyga segel förut så vi fick börja :D
Först skulle vi hjälpa till med att ta flygplanen till änden av fältet och där sattes min nästan helt obefintliga kondition på prov xD Men till slut kom vi ned och där började förberedandet. Bogseringsflyg och linor hit och dit, och vips så var man uppe i luften!

Det var riktigt himla häftigt faktiskt, det var som att sitta i en liten bubbla och se hela världen runt omkring en bli mindre och mindre :D
Jag hade förstås en flyglärare bakom mig i planet haha, men jag fick styra och flyga helt själv där ett tag, jag landade t.o.m planet! xD "Är du säker på att du aldrig flygit förr?" sa han vid ett tillfälle haha :D Det enda som var riktigt besvärligt var att jag blev så SJUKT illamående, det kröp sig smygande fram ju längre vi var uppe och när jag väl var nere på backen igen så orkade jag inte göra nånting alls. Sen det sjukaste, jag mådde illa resten av dagen. Och det har t.o.m fortsatt till idag känner jag O_ o
Så när jag kom hem igår, missat tobbe och karins maxs dop, med saigon i magen så rörde jag mig knappt i sängen ändå tills nu :o tur man hade american horror story att titta på! :D

Anyway, let's check that off the bucket list x)

Här kommer bildbomben! :D

Precis innan start

checkar av alla rodren

oooch start!

det börjar gå undan!

och nu lyfter vi!

hejdå flygplatsen!




MariebergGallerian :D

och där släppte vi loss bogseringsplanet, och vi flyger själva!

Strax efter detta kort var det jag som styrde! xD

och det gick felfritt nedåt tack och lov haha

och såhär såg planet ut! ^^
 So, that happened! And it was awesome! ^_____^

No comments:

Post a Comment