Tuesday, December 10, 2013

Sewing Sewing Sewiiing~

Jag tror jag hittat nåt jag tycker är väldigt kul... :D


Det här är tyget jag köpte tidigare idag, så himla fiiiiint jag dööör xD :3 Lite delar av mönstret jag köpte också ^^ 
Jag ska försöka tackla en modifikation på mönstret. Eftersom jag redan vet hur jag gör en kjol (med fickor höhö) så tänkte jag att jag bara tar överdelen från mönstret, lägger till en shirring-del i ryggen, tar bort dragkedjan från ryggen och flyttar den till under ena armen istället. Som det brukar vara på riktiga Lolita JSK's ^___^ 


Här nedan har vi min senaste kreation, min julkjol med matchande headbow! x) Detta var min andra kjol (den första var den rosa som jag hade på mig vid Halloween) och på denna ville jag försöka få in fickor på något vänster för jag gillar fickor :D Vårt kära youtube fick hjälpa till, där hittade jag en riktigt finfin tutorial
Tyg+röd spets gick på runt 600 kr, men det var ett riktigt bra tyg också så det fick kosta. PRECIS SOM IDAG O_O nästan 700 kr ^^' 
Anyway! Den här kjolen är helelastisk, alltså att det är resårband runt hela midjan så den kan bli hur stor som helst typ haha, och eftersom jag hade en hel del tyg över gjorde jag mig en rar liten headbow till.. Plus några kuddfodral haha :P 



Lovin' the teddy bear in the corner ^_^ 

Jag har även ett till tyg som jag bara råkade hitta på tygaffären inne på Krämaren för bara 15kr/m (jämfört med de andra tygen på ca 120-140kr/m ^^') Det är nattblått med juliga nallar på och planen med det tyget var att göra en Lolita One Piece-klänning med små söta puffärmar men jag har dragit mig för att börja då jag inte haft ett tillräckligt bra mönster. Men nu har jag ju köpt ett så då kanske det går bättre! :3


Japp, detta är vad jag har börjat syssla med mer och mer, and i gotta say, det är himla kul! :D


No comments:

Post a Comment