Thursday, January 12, 2012

Taket

Dumma tak, jag skulle ju bara gå upp och hämta skorna när klockan slog 07.50 och tio min kvar tills bussen går. Men eh nej, när jag kom upp var det kaos. Mamma sprang runt härs och tvärs i morgonrock och var nästan lite hysterisk "Det regnar in!! Dom har inte täckt för taket!!" blabla :P Men sant som det var sagt, grabbarna som är här och arbetar med takomläggningen hade väl inte satt fast skyddsgrejset ordentligt så det regnade in över ungefär halva vindsutrymmet (alltså är det fett mycket! O_O) så nu blev det minsann fart på den efterlängtade röjningen på vinden.
Bort med det blöta, flytta över typ alla grejer till andra sidan vinden för att undvika vattnet och rensa samtidigt. Så nu har vi kommit en bra bit på vägen men fortfarande låååångt ifrån klart än så länge. Men det känns bra ändå, det händer nåt!
Nu vet vi massor med saker som ska slängas, skeppas till myrorna, och eldas! hihi :D

Det blev en liten "snabbröjning" tills mamma skulle börja jobbet vid tre, så vid två skjutsades jag till skolan xD Var ju inte direkt nödvändigt att komma dit när det bara var drygt en timma kvar men närvaro = pengar såattehh ;P

Och nu äntligen får jag komma hem och bara sätta mig och chilla lite. Jag har övningskört på vägen hem från skolan och det slutade med att pappa och jag köpte 3rätters på restaurang Bamboo nere på stortorget, ganska nice faktiskt ^^
Men nu är jag så slut i hela kroppen så jag vet knappt vart jag ska ta vägen :O

Jag vill flytta till egen lägenheeeeet >___< Jag bara längtar tills jag får jobb efter praktiken så vi kan skaffa ett eget hem at last :3 Men det är väl ungefär 3 månader kvar till den drömmen blir sann

Oh, jag och mamma hittade för övrigt min Bamsetidningskollektion!! aahh kärlek :3

Här nere i min källare behöver jag också röja och rensa lite, har börjat men har inte orkat fortsätta än xD men det går  nog lättare när vi kör iväg lite grejer till myrorna och sådär, lite mera plats :P

No comments:

Post a Comment