Sunday, January 09, 2011

118 800

Det hela började med att jag fick ett tomt sms av någon okänd människa. Jag går till datorn och försöker kolla upp vem det var, men inga resultat fann jag.
Så jag smsar 118 800 och frågar, ingen träff där heller.
Medans jag suttit vid datorn hittade jag den här sidan och en pain in the ass som jag är kunde jag inte hålla mig fråga att fråga samma sak till 118 800. Såhär blev det:

Jag: Vem är Jesus Kristus?

118 800: Jesus är en central figus i religionen kristendom. Jesus mamma var oskuld och han hade två pappor, både Josef och Gud. Hänger du med? Nej, inte jag heller! Han ska ungefär för 2000 år sedan har gjort underverk med sjuka, gjort vin av vatten och dog men återuppstod och åkte upp till himlen. Allt enligt sagan bibeln. Ha en bra dag. Mvh 188800.

Jag: Varför säger du att bibeln är en saga? Har du vetenskapliga fakta på detta påstående?

118 800: Varför ska bevisbördan alltid vara på den som inte tror? Vi skulle kunna dikta upp en fembenad profet från ingenmansland som vår enda gud. Finns denne så länge som du inte kan bevisa att den inte gör det? Nej. Ha en bra dag. Mvh 118800.

Jag: Varför svarar du med frågor, är inte detta en tjänst där ni ska svara på mina frågor och inte tvärtom? Borde inte nio som seriöst företag skriva tillbaka med seriösa svar? Så, varför skriver du att bibeln är en saga? Är det bara för att vara respektlös mot över 2 miljarder människor och deras tro?

118 800: Nej. Vi skriver inte att bibeln är en saga för att vara respektlösa. Vi skriver att det är en saga eftersom det är sant. Ha en bra dag. Mvh 118 800.

Jag: Hur vet du att det är sant? Vad grundar du detta påstående på?
"Det gick inte att skicka 118 800. Försöka igen?"

Är det bara jag som tycker att det här är helt skadat? xD Att dom blockar mig dessutom! xD

3 comments:

  1. Men se det så här Bella:
    Är andra religioners heliga skrifter bara sagor? De kan inte alla vara sanna. Vem är du att säga att hinduernas skapelseberättelse är fantasi? Det smartaste är då att förutsätta att alla är falsarium tills dess att det faktiskt kommer fram bevis för motsatsen.

    Sen var ju hans sätt att förklara varför troende har fel lite opedagogiskt.

    Eller? :-D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Martin, har jag sagt att hinduernas skapelseberättelse är fantasi?
    Man kan ju inte bara spy ut att en viss religion är en saga och sen hävda att det är sanning medans alla de som är troende är missinformerade? xD
    Som ett seriöst företag är det ju helt sjukt tycker jag, spelar ingen roll vilken religion det än handlar om :P

    ReplyDelete