Monday, October 11, 2010

Helg skola helg skola helg skola

Rutiner var det ja. Effin' skola, jag vet inte om jag ska hata eller älska den.
Men jag har iaf börjat simma igen. Snart ska jag få träningskort på friskis också, peppen på det. Det är som om jag känner en slags abstinens för att jag inte kan träna.

But then again, dåligt mår jag i vilket fall som helst :(
Innan skolan mådde jag bra, nu är jag bara trött och deppig hela tiden. It's dragging me down man.

Nästa torsdag har vi mattetenta igen. Elr ja, första gången blir det ju för mig eftersom jag missade att anmäla mig till den första i tid, vilket fortfarande knäcker mig. Jag har inte gjort ett enda tal sen i onsdags förra veckan. Idag skulle jag ju bara åka hem och äta sen skulle jag jobba, yeah right -.- Åker man hem = slutpluggat för dagen. Så är det bara, vare sig man vill eller ej >_<

Det är för svårt, jag klarar inte av tempot. Vilket får mig att börja tvivla. Är marinbiologi för mig verkligen? På biologin i skolan känner jag hela tiden att det inte alls är intressant, fastän jag sätter mig in i det och allt det där. Det är inte så tilltalande. Men å andra sidan så är det ju på land, det är ju allt det där under vatten som jag vill lära mig om. Men jaa, jag vet inte.. Det ska väl iaf vara lite intressant om jag ska läsa marinbiologi i 5 år?

Jag har börjat fundera på att skriva, skriva sagor och berättelser. Om skogar och troll, älvor och tomtar, magi och andra skogsväsen. Prinsar och prinsessor, häxor och trollkarlar, profetior och förbannelser... Det om något verkar så otroligt kul!

Jag tittade på några kurser på universitetet till våren, bl.a psykologi, dryckeskunskap I & II och en sjukt intressant kurs som heter Gotiska berättelser och annan fasaväckande litteratur, or something~ ^^ Det finns en kurs som har med sagor att göra, man läser och analyserar och en massa såna grejer :P Fast såklart är den på höstterminen :(

Det som är mest störande är att bara för att jag tänker på allt det här känns det som att jag ger upp, IGEN! >_< Jag är på gränsen till att vilja sluta, varför? För att jag inte orkar, det är för svårt. Jag klarar inte av det. Men jag gör det ändå, till vilken nytta?
Arbetsmarknaden för marinbiologer är ju typ lika med noll i sverige, plus att jag har inte världens största chans att komma in på programmet. Det känns bara mer och mer hopplöst och jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag började även fundera på programmet Djursjukskötare i skara, men det verkar som att chansen för mig att komma in på det är betydligt mycket mindre så det känns också väldigt hopplöst.
Usch :/

Jag vill inte ge upp igen


ENOUGH ALREADY!
Nu räcker det, imorrn är en ny dag.
Ny dag, nya tag!

No comments:

Post a Comment