Thursday, October 24, 2013

Lalalaa~

Har den här veckan börjat på Dagens Jobb. Igår hade jag ett litet möte med en av de som jobbar där, med syftet tt komma fram till inom vad och vart jag ska få praktik/jobb. Vi kom fram till att högsta drömmen är ju att få jobba med djur. Är lite inne på målare och grafiker och whatnots, den oändliga listan ni vet :P 

Men djur dårå

Vilket har fått mig att börja kolla på djurutbildningar. Veterinär... Djursjukskötare... Det vore väl helt fantastiskt att få jobba som det på typ Kolmården eller nån annan djurpark. 
Så mitt första steg i planen att nå målet är att söka praktik samt att börja plugga upp naturämnena och även plugga till högskoleprovet. 
Jag har börjat med det förstnämnda, söka praktik. Jag letade upp hunddagis och djuraffärer och har bara fått nej än så länge. Det finns några djurvårdskliniker/sjukhus här runt om stan också och jag tänkte att där kommer jag nog aldrig få praktik om jag inte har nån erfarenhet. Men jag testade lyckan och slängde iväg ett mail till Örebro Djursjukhus bredvid Rusta ute på Aspholmen. Och tro't eller ej men dom kunde tänka sig att ta emot mig (!!!!!!) så jag ska dit och presentera mig och lite sådär på måndag, HELT UNBELIIIIVEBÖÖÖLLLL!! haha :3 

Så, ja, det känns bra. 

:3 

No comments:

Post a Comment