Monday, February 02, 2015

Dagens tanke: Mah workplace

Mitt jobb.
Det har jag haft väldiga problem med senaste året. Fallit ned i depressioner gång på gång pga olika anledningar men jag tror jag börjar acceptera det mer och mer nu. Jag har en annan syn på det nu. 
Det duger just nu. Gillar dock inte pendlandet.
Men. Man träffar mycket roligt folk, det är socialt. Det är kul att sitta i kassan, jag utvecklar min sociala förmåga där lite grann.
Men hatar att när man träffar dom där människorna som man gärna skulle vilja ha som vänner utanför jobbet så får man aldrig chansen att visa hur man är, vem man är. Man göms undan bakom fula gröna kläder och har inte en chans att få dessa människor att visa hur kul man är!
Så. Jag försöker slänga in lite mig i det hela med mina diadem och mina brillor och mitt hår. Kunderna verkar älska det också. Så det blir t.o.m en självförtroendebooster för mig :D
Det är roligt. Väldigt roligt.
I helgen pratade jag med en finemang lite äldre kvinna om utseende och kläder och hon tyckte jag var så cool och ball som vågade stå ut lite. Själv kände hon sig lite lätt förtryckt av alla blickar man kan få ibland när man bär kläder som inte alla andra också bär, så hon vågade inte många ggr men sen kom hon in dagen därpå och sa att vårat lilla samtal hade inspirerat henne så hon skulle börja sy igen och greja lät det som :D Det var så himla kul, vi pratade även om att vi skulle kanske ses och visa vad vi har för grejer och lite sådär. Henne gillar jag, hon är en av de där personerna man gärna vill träffa utanför jobbet.

Det var nog därför jag gick ut i helgen också, för dom där två bröderna var också några av de människor man gärna träffar utanför jobbet. Vill inte sumpa en chans till att få visa vem jag är, hur jag är, för människor man ser upp till.

No comments:

Post a Comment